Halaman

Monday, October 31, 2011

Whitesnake - ForeverMore World Tour 2011.



Dengan slogan, 

"Saya ingin menyaksikan David Coverdale's Whitesnake konsert kerana heavy metal keunggulan dalam kehidupan musikku yang nyata sentiasa inovasi membentuk metafora kreatif."


Aku berjaya memenangi sepasang tiket berharga RM158.00 setiap satu bagi menyaksikan Konsert Whitesnake FOREVERMORE anjuran JS Concert Production menerusi akhbar harian Kosmo di Stadium Putra Bukit Jalil malam tadi (Okt 30, 2011) merupakan sebahagian konsert Whitesnake menjelajah dunia mempromosikan album terbarunya, FOREVERMORE!


Ini juga merupakan penyertaan dan peraduan tunggal yang aku sertai melalui akhbar sepanjang hidup aku.


"Alangkah bagus jika untuk konsert King Diamond!" Hua.. hua.. hua..!




Jam 2000 aku sudah memasuki stadium dan mengambil tempat duduk bertentangan dengan pentas. Kelihatan Joe Wings dan beberapa anggota kugiran lain yang mengiringi Ella, Ratu Rock Malaysia sedang beraksi seketika sebelum Ella membuat kemunculan dengan mendendangkan 4 buah lagu antaranya lagu Dua Insan Bercinta.


Mungkin kerana kawasan di hadapan pentas agak kurang penonton kecuali di bahagian paling hadapan pentas yang sememangnya diisi oleh peminat fanatik Whitesnake maka pihak penganjur membenarkan sebahagian penonton untuk turun ke bawah mengisi ruang kosong.


Walaupun pentas dan persembahan pentas agak ringkas, keseluruhannya, konsert ini amat bertenaga dengan vokal David Coverdale mendendangkan lagu-lagu ballad klasik seperti Here I Go Again, Is This Love dan beberapa buah lagu dari album ForeverMore. Ditambah lagi persembahan-persembahan solo dua gitarisnya yang memukau dan yang lebih mengujakan adalah persembahan drum solo. Pukulan padu dan padat dengan drumsticks, chopsticks malah menggunakan dua bilah pisau kemudian disusuli pukulan dengan hanya menggunakan tapak tangan!




Lebih kurang jam 2300 konsert berakhir dan sebelum itu, David Coverdale mengalunkan lagu Soldier of Fortune tanpa diiringi musik. Jelas di sini terlontar vokalnya yang hebat!


blog

1 comment: