Halaman

Friday, July 2, 2010

Khayalan menjelma.


SERONOK dapat memiliki kediaman  tersergam berhampiran pantai. Menikmati pemandangan hamparan lautan yang mendamaikan. Bagaimana pula sekiranya kediaman itu terbina di atas laut, 2 batu nautika dari pantai? Lagi seronok. Mandi laut? Terjun sahaja dari bilik. Boleh tambat jet ski atau kayak bawa rumah. Bosan-bosan boleh juga mengail ikan dari jendela kamar. Mungkin asyik melihat matahari terbit atau terbenam. Kamar tidur, ruang tamu  malah kamar mandi juga mahu dihadapkan ke laut.







Bila waktu senggang atau hujung minggu, kelihatan mereka berpusu berkunjung di pantai. Bersantai bersama keluarga atau pasangan masing-masing. Berkongsi menghirup udara nyaman, menikmati pemandangan yang damai atau melarikan diri sebentar dari kesibukkan kota. Berkelah bersama keluarga atau sahabat handai. Atau hanya duduk bersendiri menenangkan fikiran atau mencari ilham memperbaiki tatasusila kehidupan. Namun kita lebih selesa menikmati segala keindahan dan kenikmatan yang mereka nikmati dari rumah milik kita yang berdiri kukuh di laut. Andai tetamu yang hadir di rumah kita pastinya tidak mahu beransur pulang. Segalanya menyeronokkan.


Pada petang yang menceriakan, kita hanya bersandar di sofa empuk dengan warna-warna ceria menenangkan di rumah kelab. Menghabiskan senaskhah novel sambil dibelai bayu laut yang lembut. Yang boleh membuatkan apa sahaja dalam pegangan terlepas kerana terlena tanpa disedari. Tersedar dari lelap yang panjang itu, mengeliatkan badan tanpa silu. Memandang kiri dan kanan dan tersenyum sendirian. Aaaaahhh…! Damainya…



Walau malas, dipaksakan juga diri ini bangkit, melangkah perlahan menuju ke deretan kerusi yang tersusun kemas untuk menikmati secawan kopi panas. Samada mahu duduk bi bawah cahaya matahari petang atau mahu berteduh redup, pilih sahaja. Kemudian, duduk bersandar melihat kosong ke arah ombak yang tidak jemu menghempas pantai. Melihat anak-anak kecil yang berlari riang di pantai sambil mengutip cenkerang-cengkerang yang terdampar di pantai. Atau berlari mengikut anak-anak ketam mencari lubang persembunyian. Melirik pandangan pada sekumpulan anak-anak gadis genit ketawa riang, bergurau-senda sesame mereka. Menumpang bahagia memandang mereka yang berpeluk berpasangan berjalan perlahan di pantai.

“Jauh menung, lama sampai dah?” Satu suara yang entah dari mana datang menganggu fantasi.
“Err.. tak de la. Saja tengok motor tu.. Baru gak sampai. Air pun lum order lagi,” aku menjawab berselindung.
“Elok la tu. Jom, kita pergi jumpa Syed dulu, nanti leh kena kopi kat opis dia,” dia menyarankan.

----------------------------------------------------------------------------------------



Sepang GoldCoast, terletak di persisiran pantai Bagan Lalang, Sepang, Selangor. Kurang seminit pemanduan dari Hotel Sri Malaysia, Sepang. Lokasi peranginan pantai yang paling hampir buat warga Kuala Lumpur selain pantai Port Dickson. Mudahnya, dari Litar Antarabangsa Sepang melalui Bandar Enstek (belok kanan), terus jika dari Nilai/Pajam, menuju ke Sg. Pelek dan terus memandu sehingga persimpangan Pantai Sepang Putra. Membelok ke kiri dan hanya mengikuti jalan utama sehinggalah tiba ke lokasi.


Memenuhi jemputan daripada seorang saudara yang bekerja di sini sebagai tanda sokongan. Jemputan untuk ditawarkan pakej percutian penginapan dan ahli di Sepang GoldCoast. Pakej penginapan hanya dibuka bagi rumah percutian jenis dua bilik, berharga RM8,800.00 dan diberikan penginapan 8 hari 7 malam percuma termasuk sarapan, makan tengahari, minum petang dan makan malam. Diskaun diberikan untuk perkhidmatan spa, sauna dan urut manakala penggunaan gimnasium adalah percuma! Sebagai bandingan bayaran bagi bukan ahli (walk-in guest) bagi kediaman 2 bilik ini adalah RM500.00++ seorang dan tidak termasuk makan minum yang lebih kurang berharga RM250.00++ seorang.

Pemandangan dari rumah kelab.

Tawaran pakej percutian ini yang digelar ‘Pakej percubaan setahun’ hanya sehingga hari pembukaan iaitu pada 1 Julai 2010. Selepas tarikh ini, individu yang ingin menjadi ahli dan menikmati percutian mewah ala Carribean berserta keistimewaan dan faedah yang lain, berharga RM45,000 untuk 25 tahun. (jika benar ingatan aku lah, maklumlah dah tua.) Bagi kakitangan awam, ada pinjaman yang ditawarkan atau kalian juga boleh menbayar dengan menggunakan kad kredit.

Kolam renang dengan pemandangan infiniti.





Nama:
Blog anda:
Email:
Entri ini? Suka  Lucu  Bosan  Sedih

1 comment:

  1. isy.. cantiknyerr.. bilalah duit nak berkepuk2.. klu ada, dah lama den bercuti kat sini.. huhuhu...

    ReplyDelete