Halaman

Monday, December 9, 2013

Bloom.

Aku beralih menonton televisyen setelah puas memerhatikan gelagat ikan laga betina dalam akuarium. Aku tekan butang 'fav' pada remote. Aku berhenti pada channel 952. Bloom, tayangan baru mula. Aku meletakkan remote dan bersandar pada sofa.


Pada awal penceritaan, hanya berkisar tentang lima orang kanak-kanak menempuhi zaman sehingga remaja. Aku masih bertahan menonton walau agak perlahan penceritaannya. Tiada dialog! Tiada aksi! Tiada letupan! Mendatar sahaja. Penonton akan bermain dengan perasaan sendiri. Itu kelebihannya. Itu yang mereka boleh lakukan walaupun hanya melalui skrin.

Aku masih terpaku di sofa menonton sehingga langsai. Memang mudah menjangka pengakhirannya. Lebih-lebih lagi membabitkan pertandingan. Tapi aku dapat lebih dari itu.


 photo TheEvil.png

No comments:

Post a Comment