Halaman

Thursday, May 1, 2014

Keracunan falsafah.

Difahamkan bahawa 90% rakyat Amerika tidak memiliki pasport. Bermakna mereka tidak pernah keluar dari negara mereka apatah lagi menjejakkan kaki di negara Islam. Kesempatan ini digunakan sepenuhnya oleh Hollywood yang kita ketahui dikuasai oleh Yahudi. Mereka merendahkan reputasi dan memberi tanggapan umum yang amat negatif tentang agama dan orang Islam dalam semua filem antarabangsa mereka.

Apa yang boleh kita lakukan?

Ada seorang pengarah Arab yang cuba membuat satu filem antarabangsa tentang ikon Islam, Salahudin Al-Ayyubi. Beliau berusaha mencari penaja untuk maksud tersebut. Namun sehingga beliau meninggal dunia masih tiada penaja yang bersama beliau. Akhirnya, Hollywood berjaya melaksanakannya dalam filem Kingdom of Heaven. Satu-satunya filem yang memberi kenyataan positif pada agama dan orang Islam ketika babak Salahudin Al-Ayyubi menawan Al-Quds (Baitulmuqaddis).

Hollywood menggunakan begitu banyak filem untuk membina reputasi dan menyentuh isu Yahudi sehingga kita sendiri tersentuh hati. Kita juga ada peristiwa benar yang terjadi dari Perang Badar, Sabra dan Shatilla, penindasan umat Islam di Kashmir hinggalah di Syria kini. Mengapa tiada satu filem antarabangsa dari pengarah atau produser beragama Islam untuk membaiki dan membina reputasi agama dan orang Islam yang telah diracun oleh para pembikin filem Hollywood?

 photo TheEvil.png

No comments:

Post a Comment