Halaman

Friday, May 10, 2013

Samseng Dunia.


Entahlah mengapa tiba-tiba sahaja aku berharapan dan membayangkan;

Aku memang tidak tahu hujung pangkal mengapa Tun Dr. Mahathir membawa Datuk Seri Anwar Ibrahim ke dalam UMNO. Apakah rasionalnya orang yang bergelar ‘saudara’ dari ABIM dibawa masuk ke dalam dunia politik dan terus ditabalkan menjadi Timbalan Perdana Menteri?

Aku membayangkan firasat Tun Dr. Mahathir yang amat, amat berpengalaman dalam dunia politik mempertaruhkan perpaduan dan keharmonian rakyat Malaysia.  Memang sudah tersohor kebijaksanaan mantan Perdana Menteri kita di seantero dunia. Dikagumi!

Setelah Datuk Seri Anwar Ibrahim dipecat sebagai Timbalan Perdana Menteri, negara memerlukan satu tuduhan yang amat berat dan amat hina terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim. Bukan calang-calang tuduhan! Tuduhan meliwat! Pastinya amat menjijikkan dan mengaibkan. Kita tahu apa yang berlaku seterusnya.

Untuk menjadi samseng kita mesti bertindak sebagai samseng. Barulah potensi diri sebagai samseng akan membuka mata ketua-ketua kumpulan samseng yang lain. Begitulah karakter Datuk Seri Anwar Ibrahim yang diperlukan untuk plot mahakarya Tun Dr. Mahathir. Akhirnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim berjaya meloloskan diri ke dalam sebuah organisasi samseng dunia! Samseng yang bercita-cita untuk menakluk dan memerintah dunia.

Datuk Seri Anwar menjadi perisik 007 terhebat Malaya! Selain merisik agenda dan protokol samseng dunia yang mengawal polis dunia, secara tidak langsung membongkar karakter dan agenda samseng-samseng tempatan yang kononnya didukung oleh abang besar.

Aku memang berharap plot ini adalah benar demi melindungi negara Malaysia yang kita cintai! Semestinya setiap kejayaan itu menuntut pengorbanan! Maka apa yang telah terkorban atau yang perlu dikorbankan adalah untuk kerana kedaulatan negara Malaysia, aku amat mengaguminya dan menyanjung tinggi!

Allah sentiasa berada di pihak yang sabar dan benar. Rahmatilah mereka yang berjihad di jalanMu!


 photo TheEvil.png

No comments:

Post a Comment