Halaman

Monday, August 27, 2012

Ketulahan.

Aku rasa.., aku diSUMPAH!

Hari ini, aku ke Majlis Perbandaran Kajang untuk hantar permohonan lesen premis syarikat Tasik Hardware dan syarikat Sing Long Food. Tak ramai orang. 10 minit kemudian nombor giliran dipanggil. Aku ke kaunter 2, serah borang.

"Abang duduk dululah," kata petugas kaunter.

Aku kembali mendapatkan tempat duduk dan merancang agenda kerja seterusnya kerana ini pastinya berjalan lancar tanpa masalah, fikirku. Semua dokumen lengkap.

Kemudian petugas kaunter panggil aku.

"Ini, abang kena isi borang yang baru. Kemudian sertakan foto dalam premis," dia beritahu.

"Bila pulak kena ada foto dalam premis, sebelum ni tak perlu pun," saja aku nak panjangkan cerita sebab macam berkaitan pula dengan isu di MBSA.

"Baru je bang," dia balas.

Baru..!?

Pada 15 Ogos 2012, aku ke kaunter yang sama ini untuk mengambil surat sokongan Bomba dan Jabatan Alam Sekitar untuk melengkapkan dokumen permohonan dua syarikat ini. Tiada pula notis pemberitahuan yang diwartakan atau petugas memberitahu 'kaedah penambahan baik' ini!

Aduuuhhh...! Terus aku ke lokasi premis untuk ambil foto bahagian dalam premis. Cetak yang baru dan esok hantar semula...

Kan dua kali kerja tuuuu!

Nota: Dakwat pencetak pulak abis...

InTheShadow

1 comment: