Halaman

Tuesday, August 31, 2010

Terima kasih.

M
e
r
d
e
k
a
!!!!!

Selamat meraikan ulangtahun kemerdekaan Malaysia yang ke 53.

Tidak mengapalah kalau ada warga yang memperkatakan atau mempertikaikan erti kemerdekaan.
Begitu juga apa yang telah disumbangkan pada negara.
Mereka manusia yang terpilih.

Aku tidak kisah!
Aku lahir selepas merdeka, jadi apa yang aku tahu tentang kemerdekaan...
Terus terang, aku tidak tahu apa-apa!

Cukuplah hidup aku aman damai dan harmoni dalam negara yang mengibarkan
Jalur Gemilang!

Jutaan terima kasih pada mereka yang telah berkorban
jiwa raga untuk kesenangan aku hari ini.

Terima kasih!

Aku boleh
makan, minum,
cari duit,
bayar bil itu ini.

boleh berkawan dengan sesiapa sahaja,
aku boleh borak-borak kosong
di restoran mamak sehingga 3 pagi.

boleh
hantar anak ke sekolah,
pandu kereta ke mana jua aku suka
asalkan tidak diredah jalan sehala.

Pendek kata malah panjang pun kata,
Aku bebas melakukan apa sahaja

Siapa yang hendak marah
bila aku layan lagu King Diamond

Siapa yang hendak larang bila
aku main snuker sampai dari malam hingga ke pagi

Siapa yang hendak halang
bila aku ke kelab lumba kuda

Siapa yang hendak tegur
bila aku beratur di kedai empat nombor ekor

nasib baiklah aku bukan kaki disko
atau kelab malam
pergi karaoke pun boleh lelap
tiada siapa pun jaki
 
Kesimpulannya, lakukanlah apa sahaja yang hendak dilaksanakan.

dan sentiasalah



blog

4 comments:

  1. salam bro...,
    selamat menyambut hari merdeka.,
    kita bebas melakukan semua
    apa yang kita hendak..

    ReplyDelete
  2. merdekaaaa!

    bena lahir bulan ogos!

    bulan merdeka!

    oyehhhh

    heeee~

    ReplyDelete
  3. salam merdeka,
    salam ramadan dan selamat hari raya, maaf zahir dan batin.

    ReplyDelete
  4. salam merdeka dan hari raya buat silbi.... smuga gembira di samping keluarga dan sahabat handai ;D

    SecretWhisper.net

    ReplyDelete