Halaman

Monday, July 19, 2010

Resipi hujung minggu.

Jalan-jalan di pasar di pagi minggu boleh membuatkan aku teruja untuk mencari sesuatu untuk dijadikan hidangan istimewa hujung minggu. Puas aku melilau, ikan kembung, pari, ikan cencaru atau ikan parang bergelimpangan menjadi jualan. Sedap juga kalau dapat terubuk buat ikan bakar yang di cecah asam limau. Nasi panas dengan sambal belacan berulamkan petai. Namun aku buntu untuk mencari sesuatu yang istimewa.

Akhirnya, dapatlah aku sesuatu yang amat istimewa dan sememangnya belum pernah menjadi hidangan aku. Untuk mempelbagaikan menu hidangan aku di hujung minggu, aku ingin sekali mencuba. mencuba sesuatu masakan yang biasa tetapi pengisiannya sahaja yang amat berlainan dari ikan atau ayam.


Rasanya kalau disalai kemudian masak lemak cili api, selera tak?






Cadangan masakan lain?

Asam pedas

Sup campur sayur

Rendang minang

Masak tiga rasa

Goreng (pun sodap)



Nama*:




Email*:







Create a web form here

1 comment: