Halaman

Monday, October 19, 2009

Makan..makan dan makan..


Tuan rumah. Baju merah, adik aku Linda dan baju putih, suaminya, Nazreen.


Kawan baik aku dari Johor Bahru, sejak zaman sekolah lagi, Atuk. Mulanya dia hendak ke Kuala Lumpur, berjalan. Yelah.. Kesepian dan kesunyian, isteri dah lari balik England. Hahaha... cian kau Tuk.. Sebab itu aku mengajaknya untuk datang ke Melaka. Sebelah, P.A dia, orang harapan melaksanakan kerja-kerja.


Atas kiri, mem besar, mak aku. Dah makan duduk bersandarlah. Yang tengah, Sarah memangku Nadriah. Kanan, antara tetamu, jiran-jiran yang hadir.

Linda buat banyak juga hidangan, nasi kerabu serta ulam-ulamanya, telur masin, ikan goreng, nasi tomato, rendang ayam, ayam masak merah, lontong jawa, nasi impit, sambal goreng jawa, kuah lodeh dan satay.
(Aku sampai je, tak pandang kiri kanan terus senduk nasi tomato, rendang ayam dan sambal goreng).


Menariknya, rumah terbuka untuk meraikan Syawal, buat hari perayaan Deepavali. Tetamu dan jiran semuanya berbangsa asing, Cina, Jepun, Filipina, Eropah kecuali kami sekeluarga dan kawan rapat. Kejiranan Linda ramai expatriate yang menetap. Malah Presiden Honda di Alor Gajah juga menetap di sini. (Dah bodek nak accord sebiji, tak dapek...)

3 comments:

  1. salam,
    sementelahkan boleh, hayun!, makan apa yang mampu...dah tak boleh sok...pandang je, tapi datang mesti datang utk meraikan...

    ReplyDelete
  2. bestnyer dpt makan makan makan... ramainya tetamu... meriahnyer... lg apa ek, ntah dah tak terkata2...

    ReplyDelete