Halaman

Thursday, October 15, 2009

Bukan nak mengajar..

Tika sarap tadi, kawan aku yang leka membaca Kosmo! tiba-tiba merengus...

- Cikgu lelaki, umur 44 tahun (agaknya, ingat-ingat lupa), bini pun mengajar di sekolah sama tapi cabul guru wanita yang lain.

Yang pelik.. dia dibebaskan dan masih boleh mengajar di sekolah yang sama (handalkan?). Kalian rasa apalah perasaan para cikgu wanita yang telah dicabul malah yang telah terserah tubuh dek kerana nafsu syaitan cikgu lelaki ini. Kalau terpaksa berselisihlah.. apalah yang bermain dalam perasaan dan fikiran cikgu-cikgu wanita itu.

Bukan senang hendak minta tukar ke sekolah lain, apatah lagi jika hendak memberi sebab-musababnya untuk pertukaran. Itu belum lagi surat tunjuk sebab pada suami jika yang telah bersuami. Kerana melindungi maruah atau perasaan malu yang menggunung, para cikgu ini sanggup tidak melaporkan kepada pihak polis. Nasib baiklah seorang cikgu wanita ini dapat menghidu tipu helah jantan sial ini dari terus terpedaya. Syabas!


Keberanian Cikgu Hani membuat laporan polis.


Itu tak tahulah mana bini kau nak letak muka? Bini kau tu perempuan!

Apa? Tak puas ke dengan bini kau punya. Ke kau dah jemu lanyak hari-hari? Aku ingat kerbau pun lari kalau kau henyak hari-hari... Hari-hari mau. Kalau tak puas, pergi belakang matilah, bayar 30 ringgit. Kau henjutlah puas-puas. Tak puas kau cari lagi yang lain. Kalau itu bukan selera kau, pergilah tempat urut, yang ada perempuan dari China. Urut sambil bogel. Hallooo kawan.. kau tahu tak? Amoi China yang datang Malaysia, yang buat kerja maksiat di sini, sana mereka tak ada gred. Tak laku, hantar Malaysia. Sana punya gred, semua gred A.. tau..!

Aku cadangkanlah pada semua cikgu-cikgu wanita 'andai' ada yang tertipu, terpedaya dan sudah 'terserah' tu. Buat solat hajat, mohon doa pada Allah s.w.t. Doakanlah atau sumpah sahaja jantan sial ini jadi macam kisah ini. Doa orang yang teraniaya itu amat mustajab, lebih-lebih lagi cikgu-cikgu yang teraniaya ini, kalian buat solat hajat pada Aidil Adha ini. Andai jatuh Aidil Adha pada hari Jumaat, maka akan adanya dua khutbah. Maka haji akbar akan berlaku. Aku fikir amat sesuai sangat.


Tak mampu sebenarnya untuk aku fikirkan mengapa hal sebegini berlaku. Mangapa mereka tertipu, terpedaya dan mengapa jantan itu berbuat demikian. Susah.. memang payah. Mengapa Allah izinkan? Beranikah kita menyalahkan Allah? Sebab kita hambaNya, tak tercapai akal kita, semua dihijab. Secara luaran memang kita tak sanggup dan memang tak mahu ini berlaku. Apatah lagi kita yang berkiblatkan Kaabah. Lebih merisaukan lagi kita yang punya anak dara, membesar dalam era sekarang yang segalanya bebas.

Aku pun pernah remaja, aku pun lelaki. Bukan hendak mempertahankan maruah atau ego lelaki. Cuma aku elok sikitlah perangai dari cikgu jantan tu. Jahat-jahat aku tak menyusahkan orang lain, (kalau ada pun, kawan-kawan aku gak), aku tak membabitkan orang yang tak bersalah. Aku jahat di antara orang-orang yang jahat. Tapi itulah kehidupan, sehebat-hebat orang, ada orang yang lebih hebat. Sejahat-jahat aku, ada lagi yang lebih jahat. Kerana itulah, dari dahulu lagi, samaran nama Silbi Adek The Abigail Natas tu wujud. Bukan aku hendak bermegah pada perkara yang tiada faedah tapi sekurang-kurangnya telah membuktikan bahawa IBLIS itu sejahat-jahat makhluk walau sebelum Adam wujud dialah yang paling mulia. Kerana kemuliaan itulah kita wajib berwaspada.

No comments:

Post a Comment