Halaman

Sunday, September 13, 2009

Panjat tiang.


Setelah menunggu hampir dua minggu, akhirnya kelulusan permit untuk memasang bunting di tiang lampu diperolehi pihak Samadhi dari pihak Majlis Perbandaran Ampang Jaya. Tak ke naya? Sudah 19 Ramadhan baru promosi berbuka puasa secara bufet di restoran bawah Samadhi Retreats Sdn Bhd hendak dipasang. Sudah dua tahun Samadhi menggunakan design bunting ini dan tahun inilah baru masalah timbul kerana tiada penggunaan Bahasa Malaysia dalam promosi tersebut.


Mungkin ini gara-gara pertukaran pegawai di pihak MPAJ. Pada tahun 2007, aku telah menegur kerana ketiadaan pengunaan Bahasa Malaysia namun oleh sebab kuasa orang dalam antara pihak Samadhi dengan MPAJ membuatkan semuanya berjalan lancar. Tahun ini baru sangkut.



Setelah mendapat permit untuk memasang pada petang Rabu lepas, aku pun bersedialah dengan aksesori kerja yang perlu dibawa selepas berbuka. Aku mesti memasang semua bunting itu, 31 unit pada jam 0000. Sebelum itu aku menjemput Joe, pembantu sukarela, di Taman Maluri.


Setelah meneliti pelan lokasi pemasangan, aku bermula di Jalan Kerja Ayer Lama, berhampiran SPCA kemudian diikuti di Jalan 1, Taman Tun Abdul Razak, Ampang, menuju jalan masuk ke restoran di mana ada tiga restoran di bawah satu bumbung; Il Tempio, Mandi-Mandi dan Tamarind Springs. Kemudian di jalan yang menuju ke Ampang Jaya berdekatan Kelab Darul Ehsan. Akhir sekali di bahagian Jalan Mamanda berhampiran Ampang Point.




Semua kerja pemasangan berakhir pada jam 0300. Letih memang tak ingatlah, naik tangga turun tangga, putuskan dan buang dawai lama yang berselirat di tiang-tiang lampu. Mana papan iklan lori sewa dengan plywood (iklan haram), semua aku harus campak ke bawah. Sebotol air mineral 1.5l jugalah hampir habis aku togok. Siap semua kerja aku menderu ke Taman Maluri, singgah sahur di restoran mamak, Restoran Kiblah sambil menonton perlawanan bolasepak England menentang Croatia.

No comments:

Post a Comment