Halaman

Tuesday, September 1, 2009

Mulanya.. keliru.

Sebelum ini aku isi petrol di sebuah stesen minyak Caltex. Seperti biasa aku memberitahu nombor pam dan warna nozzle, jika di Caltex, nozzlenya berwarna kuning. Setelah itu aku selambalah mengisi. Dalam aku mengisi petrol, terperasanlah aku harga yang tertera; RM1.75 seliter. Terfikir pula aku samada aku telah mengisi petrol yang salah atau kata lain petrol jenis lama. Aku baca pelekat di tepi tempat letak nozzle, Unleaded 95. Aku perhatikan pemandu lain yang mengisi petrol. Mereka juga mengisi petrol dengan nozzle yang berwarna kuning. Dalam kekeliruan itu, tekad juga hati aku untuk menggunakan petrol ini memandangkan harganya murah walau 5 sen. Jadi untuk RM20.00 aku peroleh 11.42 liter yang sebelum ini hanya 11.11 liter.

Tiga hari kemudian aku mengisi lagi petrol di stesen Shell di Batu Caves. Kali ini aku ditanya oleh petugas di kaunter, petrol lama atau petrol baru?
Apa bezanya? Aku pula menjawab soalan dengan soalan.
Yang baru, Unleaded 95, RM1.75 dan yang lama tu Super 97 petrol lama kita gunakan, RM1.80 seliter.
Kalau macam tu, petrol barulah. Aku menjawab.

Baru aku mengerti. Ada petrol baru dan harganya murah...! Sudah kira bagus ni...

mysuperkids giveaway


Sertai sekarang untuk voucher minyak PERCUMA!


weblog popular 1Malaysia

4 comments:

  1. err.. btw, eina confused neh...
    ron'95 bukan petrol lama ke..?? hee.. :D

    ReplyDelete
  2. err.. btw, eina confused neh...
    ron'95 bukan petrol lama ke..?? hee.. :D

    ReplyDelete
  3. confuse gak... ingat2 yg lama tu ron 92 tak... ada yg pakar ttg petrol?

    ReplyDelete
  4. errr... ada minyka baru minyak lama pulak ke... (soalan budak blurr tak tahu menahu)

    ReplyDelete