Halaman

Sunday, September 13, 2009

Jawablah dengan amalmu, kak.

Kesibukkan aku minggu ini memang nyata. Sebelah pagi aku hanya mampu menguruskan kerja-kerja aku sehingga jam 1200. Kemudian aku mesti menguruskan persiapan untuk berjualan di pasar Ramadhan. Cuaca yang tidak menentu di sebelah petang yang sentiasa lembab membuatkan badan aku juga sembab keletihan. Habis berjualan, aku ke Kg. Chubadak menghadiri majlis tahlil buat sepupu aku yang baru meninggal.
Terima kasih buat kariah 'surau tinggi' yang melaksanakan fardhu kifayah di atas pemergiannya. Arwah telah selamat dikebumikan pada jam 1100 hari Jumaat lepas di tanah perkuburan Kg. Puah, Gombak. Jutaan terima kasih pada semua insan yang memaafkan segala dosa salah silap dan menghalal segala hutang piutang arwah dan yang telah bertungkus lumus menyempurnakan pengebumian arwah secara langsung dan tidak langsung.
Terima kasih juga buat kawan-kawan yang mengucapkan takziah di blog ini.
Kematian ini hampir pada kita semua, andai kita tahu tarikh kematian kita... Apakah tindakan kalian?

No comments:

Post a Comment