Halaman

Saturday, September 19, 2009

Esok hari raya...!

Walau pagi tadi hujan, ianya meyenangkan buat diri aku, rasa kesegarannya. Untuk megejar masa aku tetap meredah hujan melaksanakan kerja-kerja akhir sebelum bercuti. Semalam timbul masalah di DBKL bila aku hendak menyerahkan permohonan lesen papan tanda, aku diberitahu kaunter telah ditutup dan akan dibuka untuk permohonan baru pada 28 September 2009. Lamanya mereka mulakan tugas; inilah tujuan rakyat diutamakan, pencapaian didahulukan...? Aku bingung!

Semalam merupakan hari terakhir aku berjualan di pasar Ramadhan, penutupnya hujan yang turun mencurah menemani aku mengemas perkakas dan barangan jualan untuk diangkut pulang!

Inilah jumlah botol pati air Sunquick yang telah digunakan!

Hari ini setelah aku berkejar ke sana ke mari. Aku luangkan sikit masa untuk mengucapkan
"Selamat Hari Raya AidilFitri"
buat semua saudara-mara aku dimana sahaja mereka berada, warga blogger, kenalan, sahabat-handai, kawan-kawan, teman dan pada semua yang mengenali aku.
"Maaf Zahir Batin"


Sekarang aku hendak berkemas pula untuk pulang ke kampung mertua; Kg. Galau, Kuala Pilah. Insya-Allah jika tiada aral melintang, aku memanjangkan cuti untuk ke Johor Bahru.

1 comment:

  1. Saye myusun sepuloh jari memohon ampon dan maaf dari ujong rambot sampai ujong kaki...sekirenye saye tersalh kate...tersilap bahase...harap dimaafi.

    Selamat Hari Raya Aidilfitri bro!!!

    P/s : dah tua2 dpt lagi x duit raye muehehehehehe!!!

    ReplyDelete