Halaman

Monday, August 3, 2009

Koyak...

Dari minggu lepas memang ada problem dengan gear kereta. Payah nak masuk gear 1 dan gear 2. Tak syak lagi, clutch plate memberitahu untuk diganti.

Pagi-pagi lagi aku dah sampai bengkel Ah Wai kat Maluri.

"Aiya.. kita minum dulu.. Steve sudah ada kopitiam," Ah Wai mempelawa.

Aku membontot aje.

Lepas sembang minum bagai, balik bengkel pastu aku lepak kedai Chuan, kedai cermin mata.

Ah Wai telefon kata kabel je yang problem. Aku bagitaulah tukar je la. Dalam hati berdetik selamat sikit duit, tak payah tukar clutch plate.

Lepas tu dia datang kedai Chuan, ajak aku tengok kereta....

Umak aii.. dah berselerak kat lantai dengan parts yang terbarai.

Ah Wai kata itu...ini...itu...ini..... aku usha je benda-benda yang dia cakap.

Aku kata okey lah... lu buat je la yang terbaik....

Servis radiator, tukar clutch kabel, cluth plate, tukar minyak hitam, tukar minyak gear, dengan coolant bagai..

gedebak.. gedebuk dari yang kecik-kecik punya parts...

RM717.00 tolak hutang dulu RM150.00

koyak aku RM567.00

No comments:

Post a Comment