Halaman

Monday, August 10, 2009

Community Shield 2009.


Dalam tempoh 10 hari, Manchester United tewas lagi dengan penentuan sepakan penalti. Kali ini, perlawanan Community Shield menentang Chelsea di Stadium Wembley. Man U selesa di hadapan pada minit ke 10 dengan jaringan Nani sehingga separuh masa pertama berakhir. Pada babak kedua, Carvalho menanduk mudah menerjah gawang apabila bola di tolak keluar oleh Foster, penjaga gol Man U di minit 52. Kemudian Lampard pula seakan mengesahkan kemenangan pada minit ke 72.

Man U cuba mengubah taktikal permainan pada minit ke 75 dengan empat pertukaran pemain sekaligus menyaksikan Giggs, Scholes, Owen dan Fabio dibawa masuk dan mengeluarkan Nani, Park, Berbatov dan O'Shea.

Walau mengundang kontroversi, Rooney menyamakan jumlah jaringan 2-2 di minit terakhir perlawanan, di mana kelihatan Rooney dalam kedudukan ofsaid tetapi bendera tidak dinaikkan oleh pembantu pengadil.

Namun, kekecewaan Chelsea terubat bila penentuan sepakan penalti memihak kepada pasukan di bawah bimbingan jurulatih baru, Carlo Ancelotti ini dan mengesahkan kejuaraan milik Chelsea. Kegagalan Giggs dan Evra melaksanakan tugas di kotak penalti membawa kekalahan 1-4 untuk Man U.



Aku gembira dengan keputusan 2-2

No comments:

Post a Comment